Az oldal a cookies-t (sütieket) használ. A weboldal böngészésével hozzájárulsz a böngésző aktuális beállításával a cookies használátához. 

Az Omega-3 jótékony hatása a bőrre és a hajra

Az omega-3 zsírsavak a legtöbbet vizsgált tápanyagok közé tartoznak napjainkben. Rendkívül egészséges zsírok, amelyek a halakban, tenger gyümölcseiben és olyan növényi táplálékokban találhatók, mint a dió, lenmag, kendermag és chia mag.

Az omega-3 zsírsavak közismertek az egészségügyi előnyeikről. Hatékony segítséget nyújtanak a depresszió elleni küzdelemben, a gyulladáscsökkentésben, valamint a szívbetegség markereinek csökkentésében is fontos szerepet játszanak. Ezenfelül számos jótékony hatása van még az emberi szervezetre, és ezen lista a kutatások függvényében folyamatosan bővül.

Az omega-3 egy kevésbé ismert előnye, hogy jótékony hatással lehet a bőrre és a hajra is. Bár a kutatások korlátozottak, úgy tűnik, hogy fokozzák a bőr ellenálló képességét a leégéssel szemben, csökkentik a pattanásokat, és védelmet nyújtanak a száraz, piros és viszkető bőr ellen.

HOGYAN VÉDHETI AZ OMEGA-3 A BŐRT ÉS A HAJAT?

1)  VÉDHET A NAPSUGÁRZÁS ELLEN  

Az omega-3 növelheti a bőr ellenállóképességét a leégéssel szemben, csökkentheti az UV-expozíciót követő bőrpír súlyosságát, és enyhítheti bizonyos fényérzékenységi rendellenességek tüneteit. Tanulmányok kimutatták, hogy a DHA és az EPA - két hosszú láncú omega-3 kombinációjával történő kiegészítés csökkentheti a bőr ultraibolya (UV) sugarakkal szembeni érzékenységét.

Egy vizsgálatban azok a résztvevők, akik 3 hónapon keresztül 4 gramm EPA-t fogyasztottak, 136%-kal növelték ellenálló képességüket a leégéssel szemben, míg a placebocsoportban nem tapasztaltak jelentős változást.

2) CSÖKKENTHETI A PATTANÁSOK KIALAKULÁSÁT

Az omega-3 zsírsavakban gazdag étrend segíthet megelőzni vagy csökkenteni a pattanások súlyosságát. Ezen hatások megerősítéséhez azonban további kutatásokra van még szükség.
Az omega-3-akról kimutatták, hogy csökkentik a gyulladást, és az új bizonyítékok arra utalnak, hogy a pattanások kialakulását elsősorban gyulladás okozhatja. Ezért az omega-3 zsírsavak közvetve küzdhetnek a pattanások ellen.

3) VÉDHET A SZÁRAZ, PIROS ÉS VISZKETŐ BŐR ELLEN

Az omega-3 zsírsavak hidratálhatják a bőrt, és felvehetik a harcot az olyan bőrbetegségek okozta piros, száraz vagy viszkető bőrrel, mint az atópiás bárgyulladás vagy a pikkelysömör.

Egy kutatás alátámasztotta, hogy azok a nők, akik naponta körülbelül fél teáskanál (2,5 ml) omega-3-ban gazdag lenmagolajat fogyasztottak, 12 hét után 39%-os növekedést tapasztaltak a bőr hidratáltságában. Bőrük kevésbé volt érdes és érzékeny, mint a placebocsoportban lévő nőké.

4) GYORSÍTHATJA A SEBGYÓGYULÁST

Állatkísérletek arra utalnak, hogy az intravénásan beadott vagy helyileg alkalmazott omega-3 gyorsíthatják a sebgyógyulást, de további humán kutatásra van szükség

5) CSÖKKENTHETI A BŐRRÁK KOCKÁZATÁT

Az omega-3-ban gazdag étrend állatokban megakadályozhatja a daganatok növekedését. Ennek megerősítéséhez azonban humán kutatásokra van szükség

6) FOKOZHATJA A HAJ NÖVEKEDÉSÉT ÉS CSÖKKENTHETI A HAJHULLÁST

A kémcsöves és állatkísérletek arra utalnak, hogy az omega-3-ak fokozhatják a haj növekedését. További vizsgálatokra van szükség az omega-3-ak hajnövekedésre és hajhullásra gyakorolt hatásáról 


ÖSSZEGEZVE: Mindent egybevetve ezek az egészséges zsírok könnyen és méltó módon egészítik ki az étrendünket, mivel nemcsak a hajának és a bőrének, hanem az általános egészségének is jót tesznek.  

Tartalomhoz tartozó címkék: Haj Immunvédelem Omega-3